Ontspullen - dag 21 t/m 24

Nieuwe bronnen gevonden!

De kledingberg van de jongste is bijna op. Hier verwacht ik dus niet zo veel meer van. Dat betekende een speurtocht door het huis naar andere spullen die weg kunnen.
Gelukkig doet mijn man fijn mee en kijkt ook of hij dingen ziet die weg kunnen. Dat maakt het wel makkelijk hoor, iemand die met je mee denkt en zoekt.

Dag 21
De speurtocht leverde hier veel verschillende spullen op. Wat electronica en ook nog zwemspullen (te klein/overbodig). Ook een puzzelmat die we ooit op een rommelmarkt kochten en eigenlijk nooit gebruikt hebben kan weg.
Dan nog dat schattige kampeerstoeltje dat je als een rugzakje kunt dragen. Leuk maar de kinderen zijn er echt te groot voor --> exit.











Dag 22
Hier heeft mijn man het grootste deel aan spullen aangeleverd.
We hebben sinds kort digitale tv via wifi. Dat betekent dat we geen kabel meer naar de tv hebben lopen. Alle coax-kabels kunnen dus weg. En toen hij toch aan het graven was in de bak met elektra, heeft hij meteen andere overbodige kabels op de stapel gelegd.

Ik vond bij het opruimen van de waskamer nog een fles wasmiddel die we ooit eens bij een actie gekregen hebben. Nooit gebruikt - verkeerde merk - verkeerde geur. Die heb ik nu cadeau gedaan aan onze hulp. Zij blij, ik blij.

Dag 22
Dag 23
En nu mijn eigen kledingkast. Uitruimen en afscheid nemen van de spulllen die ik niet meer draag. Te klein, zit niet lekker, staat toch niet zo mooi, gewoon niet meer mijn ding... Veel redenen om kleren weg te doen.
Ik moet daar dan wel een beetje voor in de stemming zijn, en dat was ik vandaag gelukkig wel. Rigoreus aan de slag gegaan en alles uit mijn hangkast gehaald. Ook mijn la met shirts meteen uitgemest.Heel veel dingen direct op de "dit mag weg" stapel gelegd.
Er is nog wel een behoorlijke "twijfel" stapel, maar ik denk dat die de komende dagen nog verandert in een "dit mag weg" stapel.
Ik ben namelijk erg tevreden over de ruimte die in mijn kast en la is ontstaan, dus eigenlijk is er geen plaats meer voor de "twijfel" stapel in mijn kast.

Dag 23
Dag 24 (en stiekem al een beetje 25)
Het restand van de "dit mag weg" stapel uit mijn kledingkast mag hier meetellen. En die handtas die eigenlijk te versleten was hoort ook hierbij.
Ik heb enige tijd geleden wel een nieuwe tas aangeschaft. Bij deze aanschaf heb ik gelet op de duurzaamheid en op fairtrade. Het is een tas geworden van more than hip (Ecoleer-autoband tas). De tas is gemaakt van ecoleer en gerecyclede binnenband van een auto. De tas wordt in Colombia gemaakt door mensen uit de sloppenwijken. Een goed gevoel-tas.
's Avonds had ik nog net puf om het bakje pennen uit te zoeken. Er sluipen bij ons altijd pennen het huis in. Meestal reclamepennen. Ze schrijven prima, maar wat moet je met 20 van die dingen?
Wegdoen dus.
Ik neem deze pennen mee naar school. Als een leerling dan geen pen heeft, krijgt hij of zij er eentje uit mijn voorraad. Leerling blij, ik blij.
9 pennen waren nog nodig om dag 24 vol te maken, de overigen tellen alvast voor dag 25.

De teller staat na 24 dagen op 300!
Op naar de laatste loodjes

Dag 24
 
Dag 24 en 25







Reacties

Populaire posts