Inspiratie om te ontspullen - 4 sites over minder

Het idee om te ontspullen, op te ruimen, dingen weg te doen, te minimaliseren is absoluut niet nieuw. Er zijn heel veel mensen voor mij die een vergelijkbare keuze hebben gemaakt. Zij zijn actief aan de slag gegaan om het aantal spullen in hun leven te verminderen.
Er zijn  dan ook veel blogs, sites en facebookgroepen over dit onderwerp te vinden.
Sommigen gaan erg ver in het ontspullen, houden 100 spullen per persoon.
Anderen zijn wat minder rigoreus.

Het helpt mij om verhalen van anderen te lezen. Om te bepalen hoe ver ik zelf zou willen gaan en om ideeën op te doen. Hoe kan ik het aanpakken?

Ik deel hieronder een aantal sites die ik graag bezoek en inspiratie vandaan haal:


The Minimalists

Mijn eigen redenen om de "minimalism game" in eigen vorm te spelen heb ik al eens uitgelegd (eerste blog over ontspullen). De oorspronkelijke bedenkers van de game zijn Joshua Fields Millburn & Ryan Nicodemus (The Minimalists). Zij hadden beiden een drukke baan, veel geld en dure spullen. Na een tijd beseften ze dat ze niet gelukkig waren en dat meer/duurdere spullen hier niets aan konden veranderen. Zij zijn behoorlijk rigoreus in het minimaliseren.

https://www.theminimalists.com/game/

Moeders Minimalisme

Op deze site ben ik al een tijdje geleden voor het eerst terecht gekomen. Het is deze maand niet voor het eerst dat ik heb nagedacht over het verminderen van onze spullen.
Dieuwke geeft tips over het verminderen van spullen in specifieke ruimtes, met handige lijstjes per ruimte. Daarnaast geeft ze tips over hoeveel kleding in de kast van je kind mag hangen (Daar kan ik nog wat van leren). Als laatste is Dieuwke erg bezig met duurzame spullen. Regelmatig schrijft ze over producten met een duurzame oorsprong, zonder afval en met een zo'n klein mogelijk impact op het milieu.

https://www.moedersminimalisme.nl/

Becoming Minimalist

Joshua Becker is een Amerikaanse minimalist. Hij schrijft over het effect dat het hebben van minder spullen op je leven en je financiën heeft. Hij en zijn gezin zijn behoorlijk ver in het minimaliseerproces, maar zijn niet te rigoreus in hun keuzes. Op zijn site en facebookpagina vind je veel tips en ook gastblogs van andere minimalisten.

https://www.becomingminimalist.com/

Minimalisme in het gezin

De site van Gera staat vol met tips over minimaliseren met een gezin, en dat is erg fijn om te lezen. Hoe werkt dat nu met kinderen? Daar heb ik wel behoefte aan, want veel rigoreuze minimalisten hebben geen kinderen en soms ook geen partner. Niemand dus om rekening mee te houden.
De titel van deze site zegt dan al genoeg, hier wordt duidelijk gekeken naar de mogelijkheden je gezin bij het ontspullen te betrekken.

https://www.minimalismeineengezin.nl/

Welke sites bekijk jij graag voor inspiratie?

Reacties

Populaire posts