Lieveheersbeestjestuin - traktatie

Een paar weken geleden was onze jongste dochter jarig. Daar hoort natuurlijk een traktatie bij voor op school.

Lieveheersbeestje
Een tijdje terug wilde ik al eens een lieveheersbeestje haken. En omdat ik op internet geen patroontje kon vinden dat voldoende naar mijn zin was, ben ik zelf wat gaat freubelen.
Gelukkig leek het resultaat op een lieveheersbeestje.
(Een patroon en tutorial zal ik later op deze blog publiceren)

Deze lieveheersbeestjes bleken vlug te maken, en dat was prettig omdat ik er een stuk of 30 nodig had. De beestjes heb ik vervolgens op een klein wasknijpertje gelijmd.

Het idee was om de lieveheersbeestjes aan de blaadjes van een lolly-bloem te bevestigen, maar toen kreeg ik van een vriendin een heleboel leuke potloden. Super leuk om die in de traktatie te gaan gebruiken en na even kwam ik op het idee van een schommeltje.

Daarvoor had ik dan wel weer ijslollystokjes nodig om de zitting van het schommeltje te maken... En een handige echtgenoot die de stokjes in tweeën zaagde en er gaatjes in boorde. De stokjes heb ik met een katoenen draadje aan de potloden gehangen, waardoor het op een schommeltje leek.



Alle schommeltjes en de lolly-bloemen heb ik in met steekschuim gevulde rieten bloempotjes gestoken. Als laatste heb ik nog van groen papier grassprieten geknipt en rond de rand van de bloempotjes gestoken.
De potjes heb ik op een dienblad gezet en er omheen een bloemen guirlande gedrapeerd.

 
 

De kinderen in de klas liepen meteen op deze traktatie af!
Tot genoegen van de juf was er ook nog een grote schaal met komkommer en snoeptomaatjes om in de klas op te eten, zodat de lollies mee naar huis konden.



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts