Ontspullen - status update

Een jaar geleden

Ongeveer een jaar geleden deed ik de 30 dagen uitdaging: een hele maand spullen weg doen ((ontspullen-een-stap-in-de-goede-richting)
Dat zorgde ervoor dat uiteindelijk 465(!) spullen ons huis verlieten. En niets van deze spullen heb ik het afgelopen jaar gemist. Geen enkele reden dus om niet verdere te gaan met ontspullen.
En toch lag het ontspullen het afgelopen jaar nogal stil. Dat kwam omdat ik gewoonweg geen tijd vrij kon maken (fysiek en in mijn hoofd) om op zoek te gaan naar spullen om weg te doen.

Dat is nu gelukkig weer verandert!!!

Een nieuwe ronde

Sinds afgelopen maand ben ik ons huis weer aan het afstruinen naar spullen die weg kunnen. Ik doe het wel wat rustiger aan dan met de minimalism game, maar toch. Alle beetjes helpen.
Deze keer probeer ik zo veel mogelijk spullen via marktplaats een tweede leven te geven. En dat lukt best aardig.

In middels gingen weg:
  • fietsstoeltje
  • kinderfietsje
  • paar kindersloffen
  • 2 paar kinderlaarzen
  • een set van 50 kinderkleerhangers
  • een kinderoverall
  • 3 speelgoed laptopjes 
Vooral in de schuur merk ik dat we meer ruimte hebben gekregen.

Leuke bestemming voor de verdiensten

Deze opruimronde is ook een succes met de kinderen. Ze nemen net iets makkelijker afscheid van hun spulletjes dan voorheen. 
Ik heb namelijk een mooi doel verzonnen voor het geld wat de verkopen opleveren.
Niet zomaar op de "grote" hoop, maar sparen voor een korte fietsvakantie. 
Alles wat de komende tijd met marktplaats wordt verdient gaat in de pot en daarvan betalen we de kosten van de overnachtingen. Het doel is vijf overnachtingen. Inmiddels hebben we genoeg voor ruim twee nachtjes.
Dat motiveert om meer spullen te zoeken en te verkopen.

Op naar een leger huis!!!
 

Reacties

Populaire posts