Minder kleding - de kast van de oudste

Minder...

Kleding vind ik altijd erg leuk en fijn om te kopen. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn twee meisjes. Er is altijd wel een leuk rokje, jurkje of iets anders voor de dames te vinden.
Het gevolg was: 
  • Uitpuilende kasten
  • Kledingstukken die niet of nauwelijks gedragen werden
  • Veel was en strijk (bergen...)
Het was tijd voor minder.

Hoeveel is minder?

Ik ben eens in de kast gaan kijken wat minder nu eigenlijk betekent. Hoeveel kleren hangen er in de kast van mijn oudste dochter voor deze winter?

1 nette jurk
2 jurken voor gewoon (1 wil ze wel naar school aan, de andere alleen thuis)

4 spijkerbroeken
1 joggingbroek

4 rokjes (waarvan er maar 1 goedgekeurd is voor school)

6 hemdjes 
4 vesten
4 hoodies (trekt ze aan met een hemdje eronder)
6 truien (trekt ze aan met een hemdje eronder)

8 longsleeves
1 witte blouse met lange mouwen

7 leggings

2 pyjama's (lange broek en lange mouwen)
6 bh's
15 onderbroeken
14 paar sokken
3 paar dikke sokken

1 winterjas
1 regenpak

1 paar sneakers
1 paar laarzen/nette schoenen (moeten we nog aanschaffen, dus wat het wordt weet ik nog niet)
1 paar wandelschoenen
1 paar regenlaarzen
1 paar sloffen

Toch nog een behoorlijke hoeveelheid als je het zo opsomt.
Wel veel minder dan in voorgaande jaren en als tienermeisje moet ze toch ook het gevoel van voldoende keuze hebben. En dat heeft ze met deze hoeveeheid wel.

We bereiken dus nog geen minimalistische hoeveelheid in de kledingkast (voor inspiratie zie "De minimale kinderkledinglijst (winter)" op www.moedersminimalisme.nl). 
We zijn wel een eind op de goede weg.
 

Reacties

Populaire posts