Ontspullen - terugblik en beloning

Hoe is het ontspullen mij bevallen?

In één woord: Uitstekend!!!
Ik vond het erg fijn om uit te zoeken welke spullen nog mochten blijven en welke het huis mochten verlaten. 
Het resultaat is dat sommige plekken in huis toch wat rustiger zijn geworden. Het is zichtbaar en merkbaar. Dat voelt goed.

Beloning

Als beloning, naast een rustiger en opgeruimder gevoel, mocht ik van mezelf de voorraadkast opnieuw inrichten. De inspiratie hiervoor kwam van Pinterest.
Dus een middag aan de slag met leeghalen en in mooie bakken en dozen terug zetten.


Ik was wel bang dat er veel spullen uit de kast zouden komen die ver over de datum zouden zijn, maar dat viel gelukkig erg mee. Vooral kleine pakjes drinken waren te ver over de datum. Die gebruiken we hier in huis nauwelijks meer omdat de kinderen hun herbruikbare flessen en drinkbekers mee naar school nemen. Dat doen we ook op vakantie en tijdens uitjes. We hebben deze overblijfsels uit vroeger dagen dus verwijdert.

Ik ben nu heel tevreden over de inrichting. Alleen een likje verf op de muren zou nog mooi zijn, maar ja er moet iets te wensen over blijven.

En hoe nu verder?

Het is nog lang niet zoals ik het hebben wil in huis. Er moeten nog heel wat spullen worden uitgezocht en weggedaan, maar de eerste grote stap is gezet en ik merk dat ik wel door wil gaan. 
Niet alleen met spullen weg doen, maar ook met beperken wat ons huis in komt. 
En nu maar hopen dat ons dat allemaal lukt 😉
   

Reacties

Populaire posts