Ontspullen - dag 25 t/m 31

De laatste loodjes

De laatste dagen vat ik samen in deze blog. Je leest dan ook of alles is gelukt...

Dag 25 (deel 2)
Dag 25 deel 2
Voor het  tweede deel van dag 25 ben ik in het badkamerkastje aan de slag gegaan.
Medicijnen die over de datum waren en een paar flesjes en potjes die ik toch niet meer ging gebruiken mochten weg.
Dat leverde de laatste 16 items voor dag 25.
Het aantal viel me nog mee. Ik heb gelukkig de afgelopen jaren al wel eens huis gehouden in de badkamer, alleen het laatste jaar was er het een en ander blijven liggen. Nu dus allemaal weer netjes.

Dag 26
Op de waskamer had ik ook al aardig huisgehouden, maar er zwierven in de bak met wasspullen nog wel veel wasbolletjes. Acht mochten er weg, ik heb er twee gehouden (1 voor gebruik en 1 reserve).
En dan die bak met twijfelkleding van mezelf. Daar heb ik nog een trui en een vest uitgehaald en terug in mijn kast gelegd, en de rest mag weg.
Samen is dat genoeg voor dag 26 en een stukje dag 27.

Dag 27
Daar startte ik met de rest van mijn twijfelkleding, of eigenlijk nu "Doe maar weg" kleding.
Ik vond in onze vouwmand nog 9 eenling sokken. Nergens meer de andere in de was verstopt, dus weg ermee.
En ik begon met het uitruimen van het kastje met dvd's onder de televisie.
Daar kwamen nog een set oude videobanden uit. Nu hebben we nog heel lang een videorecorder gehad, maar dat ding is toch al wel 2 jaar geleden stuk gegaan... Videobanden --> exit

Dag 28
Vandaag waren de dvd's aan de beurt. Ik vond een stapel dvd's met de eerst aflevering van een serie (gekregen als reclame). Daar gaan we niets mee doen, dus lekker weg.
Ook de dvd's van de kinderen moesten er aan geloven. Ze zijn echt te groot voor Nijntje en Pieter Post. Dat leverde 21 dvd's op waar we afscheid van gaan nemen.

Dag 29
De spelletjes cd-roms waren als volgende aan de beurt. De kinderen zijn te groot voor 11 spelletjes, dus weg ermee.
Verder kunnen de kinderstoel en een vloerkleed de deur uit (staat niet op de foto).
Graven in de kampeerspullen leverde een groene koeltas en twee kampeerkussentjes op.
En dan een vreemde opsomming aan spullen: laptopkussen, kattenmandje voor aan de verwarming, 3 bidons, kapotte fietsonderbroek, 2 bekers, 2 ijsbekertjes, 2 drinkkartonhouders en 1 roze plastic bakje.

Dag 30
Het sokkenmandje van de jongste leverde nog een 17 paar te kleine sokken op (en ze heeft nog 18 paar over, zonder dat er iets bijgekocht is.)
Mijn kleine nichtje gaat blij gemaakt worden met een loopfietsje, fietsje en een paar rolschaatsen.
Een zwarte mok mag ook weg en als laatste een stapeltje speelgoed waar de kinderen niet meer mee doen.



  










 








Dag 31
En hier stopt het dan ineens... Geen spullen voor deze dag.
Zijn er dan geen spullen meer? Is het helemaal leeg en opgeruimd?
Nee, bij lange na niet. Nog genoeg plekken waar ik niet geweest ben en waar nog spullen liggen die weg mogen.
Het gebrek aan tijd brak me op. Je moet toch even de rust nemen om een kastje of laatje uit te ruimen en de spullen uit te zoeken.
Dat lukte heel lang wel, maar voor die laatste dag niet meer...

Jammer, maar helaas.
Geen 496 maar 465 spullen het huis uit.
Maar toch een een fijne score. Ik ben tevreden met deze hoeveelheid voor nu. 


De teller staat na deze maand op 465 spullen!

Reacties

Populaire posts