Winterdipje?

In de kerst vakantie ging het opruimen nog als een speer.
Drie dagen ruimen leverde al bijna 80 items op die het huis gingen verlaten.
Mooi meegenomen. Ik nam me al voor om in plaats van drie items per dag te werken naar vijf of misschien wel tien!

En toen kwam de hele actie tot een onverwachte stilstand.
Alle energie leek weggelekt naar... ja, wist ik dat maar.
Het wilde gewoon even niet meer verder.
Het huis, werk en gezin draaiende houden bleek deze januari wel even genoeg.
Kortom, standje rustig ging aan en de opruimwoede in de koelkast.

Met het lengen van de dagen en het begin van de nieuwe maand in zicht vond ik ook weer nieuwe energie. Verder met uitzoeken en wegdoen! En nog net voor het einde van januari tot totaal 95 items op de teller gekomen.
Yes! Eerste voornemen van het jaar afgevinkt!
  
 Vandaag zelfs de moed gehad om in de grootste puinhoop in huis te beginnen - de bijkeuken annex opslagruimte. De aanrecht in de bijkeuken getransformeerd. Begonnen met de eindeloze berg die in de afgelopen jaren is ontstaan laagje voor laagje af te pellen.

Daar hebben we een goede reden voor. We zijn van plan flink te gaan verbouwen en omdat dan een flink aantal kamers helemaal leeg moeten wil ik zo min mogelijk spullen hoeven inpakken. En al helemaal geen spullen die we toch niet meer gaan gebruiken. De stok achter de deur is er dus wel, nu hem nog effectief gebruiken ;-)


Reacties

Populaire posts