Feestje voor jarig Jetje en de 6 kleutertjes

Een jarige dochter krijgt een kinderfeestje.

De voorbereiding is het halve werk, dus heb ik eerst Hannah gevraagd naar wat ze wilde.
Nou, dat hielp hoor: "Ik wil  'ik zie, ik zie, wat jij niet ziet' doen"
En dat maar liefst twee en een half uur!

Gelukkig vond ze het goed om ook wat andere spelletjes te doen.
Ik kon gaan verzinnen hoe zes kleutertjes en een jarig Jetje een middagje te vermaken.

Ik maakte een planning met de spelletjes en een geschatte begintijd. Alle spelletjes stonden klaar en natuurlijk had ik meer ideetjes klaarliggen dan er op de planning stonden. Soms gaan spelletjes namelijk sneller dan je dacht of zijn ze niet zo leuk als gehoopt.

De planning was als volgt:

  • 14:00 - Zingen en cadeautjes. Hannah had voor alle kindjes een bekertje met naam neer mogen zetten en zo bepaald wie er op elke plaats ging zitten.
  • 14:15 - Cakejes versieren met rolfondant (roze natuurlijk) en taartversierselen. Natuurlijk mochten de cakejes meteen opgegeten worden! Ook kreeg iedereen een bekertje limonade.
  • 14:40 - Stoelendans. Oud spel, maar nog steeds erg succesvol.
  • 14:55 - Snoepje pik. Op een dienblad staan verschillende bakjes met snoep.Een kindje gaat naar de gang, de anderen wijzen één bakje snoep aan. Het kind dat op de gang stond mag uit elk bakje een snoepje pakken totdat hij of zij er eentje uit het aangewezen bakje pakt. Dan roept iedereen "snoepje pik". Het kind moet dan stoppen met pakken. Wat een pech als je meteen het verkeerde bakje aanwijst. Ik los dat altijd op door er aan het einde van het spel voor te zorgen dat elk kind uit elk bakje een snoepje krijgt. Dat scheelt een hoop scheve danwel verdrietige gezichtjes.
  • 15:25 - Spijkerpoepen. Vast net zo oud als stoelendans en ook nog steeds leuk.
  • 15.45 - Tijd voor drinken en een snoepje. En een hele bak komkommer, tomaatjes en worteltjes - geen kind dat om een tweede snoepje vroeg - en de groentebak ging helemaal leeg.
  • 16:00 - Verkleedzak doorgeef spel. Zorg voor een grote zak met verkleedspullen. Zet de kinderen in een kring en geef de zak aan het eerste kind. Zolang de muziek speelt wordt de zak doorgegeven. Als de muziek stop moet het kind dat de zak vast heeft ongezien iets uit de zak pakken en aantrekken of opzetten. Als elk kind iets aan of op heeft en de zak is leeg, maak je een mooie of gekke foto van de hele club.
  • 16:20 - Voorlezen, chipjes en drinken. Moe op de bank, alle kleutertjes op een rijtje. Een heerlijk gezicht! Eén ouder kon niet geloven dat hij op het goede adres was ... geen herrie ... maar ademloos luisterende kleuters. Ze wilden niet naar huis voordat het verhaal afgelopen was.
Hoewel dit een vol programma leek, was ik blij dat ik spelletjes in reserve had gehouden. Ik had ze allemaal nodig.
Dus hebben we nog de stopdans gedaan, elkaar behangen met wasknijpers - wild, gezellig en een groot succes - en ook nog een toverdrank-uitbeeldspel gedaan.

En ik had natuurlijk superhulp! Olaf en Isabelle werkten hard mee om het feestje tot een succes te maken.

De kinderen vonden het fantastisch! Ze waren bekaf na de twee en half uur feest. 
Wij ook...

Eindelijk de beentjes omhoog en de voetjes wat rust!










Reacties

Populaire posts